+372 55 680 525 tiina@tekstiagentuur.ee 
                 
Mis on sisuturundus?


Mis on sisuturundus?


Mõiste sisuturundus võttis kasutusele Joe Pulizzi 2007. aastal. Tema asutatud Sisuturunduse instituut on tegutsenud alates 2010. aastast. 

Sisuturundusest on saanud viimase 10 aasta jooksul peavoolu turundusmeetod.


Selle eesmärk on luua suhteid klientide ja potentsiaalsete klientide/tarbijatega ning positsioneerida ettevõte oma ala asjatundjana, pakkudes sisu, mida kliendid peavad väärtuslikuks. 



Mis eristab sisuturundust reklaamist?



Saksa sisustrateeg Mirko Lange on öelnud, et:

Reklaam lubab kasu, kuid täidab lubaduse alles siis,

kui huviline maksab.

See kasu sunnib vaatajat ostma. 


Sisuturundus aga on kasu ilma selle eest raha küsimata.

Sisu ongi kasu. 

  


Klassikaline reklaam keskendub pigem massisuhtlusele tootega.

Klassikalise toote-, kaubamärgi- või ettevõttereklaami kõrval on sisuturundus uus suhtlusvorm: 

Olulise lisaväärtusega sisu informatiivne, meelelahutuslik ja nõuandev edastamine sihtrühmadele. 

Ja see aitab nii end positsioneerida, brändi tugevdada kui uusi kliente leida.


Kas sisuturundus on tänapäeva PR või uus distsipliin?


Sisuturundus paikneb justkui klassikalise kommunikatsiooni ja turunduse/reklaami ristumiskohas.

Klassikalisest ärikommunikatsioonist eristab see, et sisu ei pea olema uudisväärtusega, küll aga asjakohane.

Sisuturundus interdistsiplinaarne strateegia, mis kasutab nii ajakirjanduse, müügi, sotsiaalmeedia, SEO, PR-i, konversioonide optimeerimise kui mõjutajaturunduse meetodeid.

Suurema ettevõtte puhul on ilmselt üheks suuremaks väljakutseks kõigi nende osakondade või siis sisse ostetud teenusepakkujate omavaheline sünergia ja koostöö.


Sisuturundus on mõtteviis


Hoolimata professionaalsetest prillidest, mida keegi on harjunud kandma, võiks sisuturundusest mõelda kui mõtteviisist.

Peale surutud jäik reklaam on aina ebaefektiivsem ning tähelepanu ja nõudlust saab tekitada vaid vastates tarbijate reaalsetele vajadustele, olgu need siis teadvustatud või teadvustamata.

Selleks, et eristuda tihedas konkurentsis,  tuleb pakkuda midagi ainulaadset ja oma sihtrühma jaoks  väärtuslikku -

enne müügiprotsessi, selle ajal ja pärast seda.



"Ära lõpeta turundamist, kui müük on tehtud.


"Just nagu mesinädalad  ei peaks lõppema peale abiellumist.

ei tohiks ka turundus lõppeda peale tellimuse esitamist.


Ära kunagi lase romantikal surra."


Ryan Deiss, CEO of DigitalMarketer.com


Mis on eduka sisuturunduse valem?


Copywriting ja sisuloome toetuvad väga palju valemitele, kuid turundus on siiski palju enamat kui disain, pealkirjad ja muud detailid. 

Neuroturundajad usuvad, et inimene on nagu biomehaaniline seade, kelle käitumises on seotud õigete "neuroärritustega" ja turunduses tagab edu õigete stiimulisõnade lausumine

Tuleb ainult vajutada õigetele nuppudele õiges järjekorras ja rotid tantsivad!


Sisuloome puhul on terve rida tööriistu, mis teevad elu kergemaks, kuid vaja on ikkagi mõistust, laia silmaringi ja loovust.  

Oma sisuturunduse taktika peab igaüks leidma. Kuid tehnika ja platvormid ei ole kõige olulisemad.

Oluline on vaid õige sõnumi edastamine õigele inimesele õigel ajal.


Kas sisuturundus on mööduv trend?


Turunduslik sisu, kanalid, formaadid jms muidugi muutuvad aja jooksul, kuid sisuturundus ei kao ning selle põhiprintsiibid jäävad samaks. 


Kui on olemas sisuturunduse mull, mis ootab lõhkemist, siis on see nende mull, kes on kontseptsiooni poolikult investeerinud ning lepivad odavate valikute ja nõrga sisuga.

Lõpuks näevad ka nemad, et selline lähenemine ei toimi, ja kas investeerivad kvaliteetsesse sisusse või jätavad selle lähenemise täielikult kõrvale. 

Kes on copywriter?
#reklaamikirjutaja #ideekirjutaja #turunduskirjutaja