+372 55 680 525 tiina@tekstiagentuur.ee 
                 
Kas sinu ettevõttel peab olema blogi?

Aeg-ajalt kuulen sellised küsimusi ja kommentaare: 
„Kes neid üldse loeb?" 
„Ma saan aru, et kõigil on blogi, aga kas me peame tingimata selle vooluga kaasa minema?“

Kas maailmas ei ole juba küllalt halba sisu? 

Vahtu ja tühje sõnu täis ettevõtete ajaveebe?


Mida neile vastata?


Esiteks.

Blogimine ei ole kohustus, kuid on võimalus. Blogida võib absoluutselt igaüks. 

Enamik sooritab keskpäraselt. Mõned kehvasti ja mõned eriti hästi.


Selline on normaaljaotus.


Teiseks.

Ühegi blogi headust pole võimalik objektiivselt hinnata, isegi kui võtame appi kõik olemasolevad digiturunduse mõõdikud. Mis ühe jaoks veenev, see teise jaoks hõre, mis ühele uus ja huvitav, see teise jaoks vana ja leierdatud jne. 


Blogi on lihtsalt üks kanal teiste seas


Isegi kui mõned blogid on halvad, ei tee see kanalit ennast halvaks.

Ma ei arva, et televisiooni leiutamine on viga, kuigi enamik saateid ei ole minu teetass.



Ühest küljest pean nõustuma, et ettevõtte blogi ei ole praegu kuumim sõna. 

Sest meil on ju suunamudijad ja jutuuberid ja tehisintellekt. 

Ärilt ärile ajaveebides, tõsi, on palju müra ja vahtu, märksõnu täis topitud artikleid asjadest, mis on praktikutele ilmselged.


Samas on palju positiivseid näiteid ja kanalina tundub blogi olevat isegi taas tõusuteel. Natuke nagu podcast.

Ilma blogideta oleks meie inforuum ikka oluliselt vaesem. Tänu blogidele on meil kõigil võimalik tutvuda misiganes teemaga erinevatest vaatenurkadest ja saada värsket infot (mis näiteks turunduses on ülioluline!)

Tähtsam sellest, kui palju su blogisse jõutakse, on see, kes sinna jõuab ja mida ta sealt leiab.

Isegi kui ainult olemasolevad kliendid ja partnerid on artiklitest huvitatud, võib su ajaveeb end igati ära tasuda.



Tähtis on läbi mõelda: 

Kelleni ja millega tahad oma blogiga jõuda?



On väga palju positiivseid näiteid, kuidas blogimine on:


- autopiloodina meelitanud uue töötaja kandidaate,


- hoidnud kokku kasutajatoe- ja müügispetsialistide aega,


- aidanud saada klientidelt vajalikku tagasisidet


Sama hea, kui haipida ettevõtte blogi kui "imerohtu“, on kuulutada, 

et blogi on surnud või "ei tööta".



Loe ka seda:
Kas blogindus on surnud?



Küsimus pole kanalis, küsimus on eesmärkides 


Ei saa üldistatult väita, et: „Messid on mõttetu ajaraiskamine“, „Kliendiajakirjad on mõttetud“.  Samamoodi ei saa öelda, et blogi on mõttetu.

Tõsi küll, ilma eesmärkide ja strateegiata jah.


Iga ettevõtte turunduse eesmärk peaks olema jõuda sihtrühmadeni kooskõlastatud ja järjepideval viisil kõigil asjakohastel kanalitel. 


Loomulikult on see keeruline, kui seda kõike peab tegema väga piiratud ressurssidega.

Kas blogi peaks kanalite nimekirjas olema, tuleb otsustada iga sektori, ettevõtte ja juhtumi puhul eraldi.



Kvaliteet, pühendumine, visadus


Latt on kõrgel. Publik tahab näha kirge ja kompetentsi.





Tisleritöökoja omanik, kes blogib mööblirestaureerimisest naudinguga, võib oma blogiga saavutada rohkem kui suurettevõte, kes investeerib hunniku raha sisse ostetud sisuloometeenusesse.


Suurtel on oma toimetused ja agentuurid abiks. 

Väiksematele soovitaksin kasutada nišistrateegiat ja panustada loovusele ning autentsusele.


Mõlemal juhul on olulised pühendumine ja visadus.

Blogi on alati pikaajaline investeering, mis ei too edu üleöö, vaid ainult aja jooksul. 



Blogi on muutuses
(nagu kõik muu digiturunduses)


Blogi pole surnud. Küll aga pidevas muutuses.

Sisu planeerides mõtle lisaks tekstidele ka muudele elementidele nagu infograafika, pildid või videod, et vastata kasutajate erinevatele ootustele ja harjumustele.


Lisaks tuleb blogi palju tugevamalt integreerida klienditeekonda, eriti B2B turunduses. 




Kas sinu ettevõte peaks blogima?


Enne kui otsustate ettevõttena blogida, vastake neile küsimustele ausalt.


1. Suhtumise küsimus

- Kas me me oleme valmis avama virtuaalse kontori ukse ja jagama heldelt oma teadmisi? 
- Kas meile meeldib inimestega veebis ideid vahetada?
- Kas me tahame olla nähtavad, haavatavad ja käegakatsutavad?
- Kas juhid, omanikud ja töötajad on valmis oma nägu näitama?


2. Ressurside küsimus


- Kas me saame regulaarselt blogida?
- Kas suudame haarata ja kaasata lugejaid (võib olla ka teiste platvormide abiga)?
- Kas oleme valmis investeerima piisavalt aega ja raha?


3. Oskuste küsimus


 -Kas me oskame ise kirjutada?
 -Kas oskame visuaale luua?
- Kas oskame sisu optimeerida?
- Kas oskame sisu levitada? 



Kui vastus esimesele või teisele küsimusele on ei, siis öelge ka blogile ei.



Elutu blogi neelab tarbetuid ressursse ja halvimal juhul kahjustab ettevõtte mainet.




Ettevõtte blogi loomine on oluline strateegiline otsus



Kui sa ei tea täpselt kust alustada, kuidas plaani teha ja tahaksid, et keegi aitaks töötajaid koolitada, tööriistu valida, tekstid turunduslikult üle toimetada ning mõtleks sisuloome osas kaasa, siis kutsu agentuur või vabakutseline sisulooja appi. 





Miks on sisuturundus nii teadus kui kunst?